Witold Urbanowicz
Jeszcze na początku lipca przedstawiciele wykonawcy zapowiadali, że tarcze rozpoczną pracę pod koniec tego roku lub na początku stycznia. Teraz Francesco Scaglione, szef kontraktu, precyzuje te informacje: pierwszy TBM zacznie drążyć tunel pod koniec stycznia lub na początku lutego. Miejscy urzędnicy uspokajają, że w tej chwili termin ukończenia inwestycji – koniec października 2013 r. – wciąż pozostaje niezagrożony. Jak mówią przedstawiciele Metra, w aktualnym i obowiązującym harmonogramie, zgłoszonym przez wykonawcę, data ta pozostaje niezmieniona. Co na to konsorcjum budujące II linię? – Będziemy się starać dotrzymać terminu – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik AGP Metro.
Do budowy II linii posłużą trzy tarcze. Według podstawowej koncepcji pierwsza z nich (Maria) wydrąży północny tunel od stacji C-9 Rondo Daszyńskiego do stacji C-15 Dworzec Wileński. Druga tarcza (Anna) pracować będzie przy południowym tunelu – od Ronda Daszyńskiego do komory toru łącznikowego. Po wykonaniu toru łącznikowego, prowadzącego w rejon stacji A-13 Centrum, tarcza powróci do drążenia południowego tunelu do stacji C-13 Powiśle. Trzecia tarcza (Wisła) wykona odcinek tunelu południowego od C-13 Powiśle do C-14 Dworzec Wileński. Harmonogram ten może ulec zmianie w zależności od postępów na budowie.